Pædagogisk grundlag

Udviklings og læringssyn

Udviklings og læringssynet er det som sammen med vores værdisæt og profil, danner afsæt for vores pædagogiske virke og er dermed et del af fundamentet for måden vi varetager kerneopgaven.

Vores kerneopgave er defineret ved at være:

"Kvalificeret samvær og samspil med og om børnene, på en stærk faglig baggrund".

Vi sigter efter godt samarbejde og høj medinddragelse af forældre.

Vores værdisæt består af Samspil, Nysgerrighed og Nærvær.

Det er vores pejlemærker i forhold til børn, forældre og internt i personalegruppen.

Vores profil som Natur og bevægelses dagtilbud tager afsæt i en kommunalpolitisk beslutning.

Hvilken betydning det har for vores virke, kan I læse om såvel direkte og indirekte flere steder på hjemmesiden.

Kort sagt er vi Certificeret grønne spirer under friluftsrådet. Desuden er vi certificeret idrætsinstitution under Dansk Idræts Forbund.

Hos os er det indelivet som suppleret udelivet.

Erfaring og forskning viser at udelivet understøtter barnets såvel motoriske som kognitive udvikling på helt unik vis. Desuden har naturen en væsentlig indflydelse på vores velbefinde og mindsker risiko for stress og andre sygdomme. (ved den rette påklædning)

Vi støtter børnene i at være positivt nysgerrige, have mod til at prøve nyt og prøve igen, samt at være inkluderende og sociale, med øje for egen formåen.

Fælles pædagogisk grundlag

Sammen om livsduelige børn og unge - dagtilbuds- og skolepolitik

Overgange.pdf

Shape Created with Sketch.

Tumlebillens værdisæt.pdf

Shape Created with Sketch.