Børnehaven

Børnehaven i Tumlebillen

Vi er aldersintegreret og inddelt i 3 teams i børnehaven, Jord, Ild og Luft.

Vi er delt det meste af dagen for, at sikre mindre grupper og med fokus på det enkelte barn. Vi arbejder med grønne spire aktiviteter, som giver Tumlebillen et særligt fællesskab, da det er der vores team over det meste af året ligger. Ved, at arbejde med ”grønne spire” har vi stort fokus på naturen, bønenes nysgerrighed og relationer. Det giver børnene mulighed for både at være fysiske i naturen og udfolde sig kreativt.

Personalet har en efteruddannelse i Dansk idrætsforbund og derfor har vi også særligt fokus på leg. Legen understøtter børns udvikling og naturlig læring positivt og giver dem mulighed for, at mestre relations dannelsen. At lege, er at lære og de voksne leger med, følger barnets spor og understøtter det barnet er optaget af.

Vi er ude det meste af dagen og gerne i mindre grupper.

Vi har et stort fokus på vores overgang til skole, for at understøtte, at barnet kommer til at trives i sine nye omgivelser. Vi planlægger derfor besøg og aktiviteter for de kommende skolebørn gennem det meste at det år, hvor de starter i skole.